Aktualności biznesowe
Dlaczego klienci porzucają koszyk w e-sklepach?
Według badań średnio aż w 66% przypadków klienci sklepów internetowych po dodaniu towaru do koszyka nie finalizują transakcji. Jak się okazuje, przyczyn jest wiele. Oto kilka z nich.
Wysokie koszty dostawy
Koszty przesyłki towaru są nierzadko istotną częścią kwoty zakupów. Zdarzają się sytuacje, że przy wyborze kilku produktów za dostarczenie towarów musimy zapłacić więcej, a nie – jak mogłoby się wydawać – mniej. Obecnie jednak coraz więcej firm oferuje darmową przesyłkę po przekroczeniu określonej kwoty zamówienia.
Mało wiarygodna oferta
Należy przede wszystkim zabezpieczyć połączenie za pomocą certyfikatu SSL. Podanie wszystkich danych wraz z telefonem kontaktowym, jasno opisane zasady zwrotów i reklamacji oraz opinie klientów również zwiększą wiarygodność sklepu.
Konieczność rejestracji
Brak możliwości zakupu towaru bez rejestracji odstrasza klientów, ponieważ zwyczajnie nie chce im się wypełniać formularza, a potem jeszcze potwierdzać rejestrację poprzez e-mail. Dodatkowo wiążę się to z obawą przed spamem. Wszystko to może spowodować, że klient zrezygnuje z zakupów.
Utrudniona realizacja zamówienia
Gdy finalizacja zamówienia będzie utrudniona (np. brak możliwości powrotu do zakupów po dodaniu produktu do koszyka, zbyt duża liczba pól w formularzu do wypełnienia), klient może porzucić koszyk. Należy więc zapewnić mu możliwość łatwego podglądu dodanych towarów i ich ewentualnej wymiany oraz sprawić, aby proces składania zamówienia był jak najprostszy.