InsERT S.A.

Aktualności biznesowe

8 sposobów na zwiększenie sprzedaży

11.04.2016
8 sposobów na zwiększenie sprzedaży

Zajmując się działalnością handlową lub usługową, trudno poradzić sobie bez oprogramowania wspomagającego sprzedaż. Każdy z nas wykorzystuje aplikacje do wystawiania faktur, paragonów i wszelkiego rodzaju dokumentów. Często sami prowadzimy prostą księgowość lub pilnujemy, aby nasi klienci płacili nam w terminie. Ale czy na pewno wykorzystujemy wszystkie możliwości oprogramowania, które posiadamy? Czy znamy szereg opcji, które pomogłyby nam zwiększyć sprzedaż?

Na efektywną sprzedaż wpływa wiele czynników. Dzięki dobrej znajomości możliwości programu możemy zwiększyć obroty. Często zapominamy o kosztach magazynowych, a także o wydajnym obrocie produktami. Jest to szczególnie ważne przy towarach z krótkim terminem ważności. Tak zwane leżaki magazynowe powodują gigantyczne koszty. Oto kilka porad, jak zwiększyć efektywność sprzedaży wykorzystując możliwości programu Subiekt:

1. Wprowadź elastyczną politykę cenową. Dopasowanie oferty cenowej do konkretnego klienta jest jednym z kroków budowania relacji z kontrahentem. Subiekt umożliwia przypisywanie zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów. Cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży.

2. Zdefiniuj dodatkowe cenniki. Swoją ofertę cenową możemy urozmaicać, tworząc oferty specjalne, które mogą być ograniczone czasowo.

3. Wprowadź obsługę zamienników – prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić pomiędzy elementami z tego samego zbioru. Warto utworzyć takie zbiory, które zawsze dadzą nam możliwość wymiany produktu na inny w trakcie sprzedaży.

4. Sprzedawaj towar ze starych dostaw. Warto sprzedawać towar, który już jakiś czas znajduje się w naszym magazynie. Zwiększamy w ten sposób rotację magazynową.

5. Zintegruj Subiekta ze sklepem internetowym vendero. Pełna, obustronna integracja pozwoli nam na sprawną i wygodną sprzedaż towarów poprzez własny sklep internetowy.

6. Rezerwuj towar z konkretnej dostawy. Często zamawiamy towar dla konkretnego klienta. Aby uniknąć sytuacji, że ktoś w firmie sprzeda nasz produkt komuś innemu, warto skorzystać właśnie z tej opcji.

7. Wysyłaj faktury elektroniczne – ta funkcja przyspiesza obrót dokumentami, a także zmniejsza koszty.

8. Rozbijaj faktury na raty. Pozwól swoim klientom zapłacić za towar w ratach wykorzystując do tego oprogramowanie InsERT.